MCR:Sambung kerja

Posted by Aftuz On 4/29/2010 06:42:00 PM 7 comments

Huh,dah dekat sebulan aku tak buat projek MCR ni.Jadi yang masih baru tu,kalau tak faham apa benda MCR (Bukan My Chemical Romance ar..),pergi rujuk sini dulu

Sekejap je sebulan berlalu,last2 sedar tak sedar tinggal 3 bulan lagi sebelum match.Entah sempat ke tak,aku pun tak tahu la,tapi sekarang buat je la yang mana mampu.

Tapi aku pun malas gak nak buat nih,sebab dah fed up asyik bukak pasang tapi tak jadi2 gak.Bila nak gerak nih,aku pun tak tahu.Selepas dapat "teguran membina" dari senior semalam,akhirnya bersemangat la sikit aku nak buat,haha.

Jadi selepas berhempas pulas sampai pukul 10 mlm semalam (28 April),akhirnya nampak juga la bentuk sebiji kereta.







Base kereta diperbuat daripada universal board.pastu garis dulu,mana nak kena potong.












Pastu potong la cantik2 guna gergaji ke.Kalau boleh guna sepenuhnya board tu,jangan membazir












Benda aku paling malas,potong besi guna gergaji.aiseh...leceh.












Cuba teka ni bahagian apa?hehe.Gabung IR sensor dengan tayar depan.












Letak lapisan ke-2.servo motor untuk kawal stering.Aku bukak pasang lapisan ke-2 ni banyak kali sebab salah pasang.













Gerudi kena berhati-hati.Terutamanya bila tengah amik gambar.












Pasang main body lak.Sebenarnya ada 2 lapisan .Satu motor kat bawah dan controller board kat atas.Taruk battery holder,CPU main board gak.Yang ni pun leceh gak nak pasang,sebab 2 lapisan.










Ber...gabung!!!
Fuh,akhirnya nampak juga bentuk kereta.Tapi wiring tak buat lagi.Oklah tu,sambung lain kali .Aku nak gi Joyfull lak,lapar.Food

Categories:

7 Response for the "MCR:Sambung kerja"

  1. perghhh gempak jugek ini

  2. ganbatte ikimasshoi!!!

    hehehehe

  3. miss nina says:

    very nice
    bestnya kalau otak bergeliga macam nih :)

  4. Aftuz says:

    haha..ikut buku je nih :) x perlu jadi genius.hehe

  5. miss nina says:

    otak tak mampu nak tafsir litar2
    --->> istilah kimia-dah tepu

  6. Aftuz says:

    hahaha

  7. GungJan says:

    BURUK!!

Related Posts with Thumbnails