RoboOne:Special Report 20 Mac 2010 (2)

Posted by Aftuz On 4/13/2010 12:09:00 AM 2 comments

Ok,seperti yang dijanji-janjikan,battle start!!!!
Mula2 kena terangkan dulu peraturannya.RoboOne Light ni senang je syaratnya

1.Dalam masa 2 minit siapa dapat 3 mata dahulu dia menang.Kalau seri dalam masa ditetapkan,death match battle akan dibuat.

2.Mata diperolehi dengan menjatuhkan pihak lawan atau pihak lawan terkeluar daripada gelanggang.

3.Kalau robot rosak ketika perlawanan dan meminta masa "rehat" untuk membaikinya,penalti satu mata akan dikenakan setiap 2 minit. (Read more)











Walaupun video dalam bahasa Jepun,nak faham senang je.
   
     Kalau pengadil kata (SLIP) maknanya walaupun robot tu jatuh,mata tidak akan diberikan sebab jatuh tergelincir bukan dijatuhkan lawan.

     Kalau pengadil kata (DOWN) maknanya jatuhan itu dikira dan akan diberikan mata.

Tak semua perlawanan aku upload.Aku hanya upload battle yang best jeh.Kalau battle yang bosan ada pun maybe tak sampai habis.Keputusan perlawanan aku bagitau kat akhir video.

First,mestilah tengok battle wakil university aku.hehe.Ini perlawanan ke-2.Perlawanan pertama kitaorang menang tanpa bertanding.Battle ini melibatkan maruah gak sebab pertarungan antara university.Nasib baik menang.









Korang ingat tak gambar nih?.Dia ni kiranya entertainer(geinoujin) dari TV pendidikan Korea untuk rancangan tv diaorang.Kitaorang kalah sebab diaorang lagi pandai dalam bab kontrol robot.Maybe dah practice kot.








Sampai sini je la,nasib U aku.Tapi kitaorang menang Special Prize ar..walaupun hadiah dia biskut Gundam jeh,ok la tu..

Next kita tengok battle yang lain lak.Yang ni aku suka tengok cara bangun dia.







Ini dadu ciptaan budak University Tokyo apa ntah.Aku tak amik video bila dia start transform jadi robot tuh.







Yang ni lak,kaki saja.







Pak cik ni aku paling suka.Aku panggil pakcik Eric Leong sebab orang dok sebelah pilot tu(baju hijau),sebjik cam....Tapi yang ni best sebab dia buat budak nangis.Budak ni kuat gak,sebab tu kerek+over sket.Memang aku suka pak cik tu buat dia nangis.Yes,padan muka!!!






              



Perkenalkan bakal awek saya =_= Yang kat belakang tu,bakal bapak mertua.Lol.







Gundam ada gak.Ni takde jual ar..buat sendiri.





                 




Ni gundam gak,tapi  lagi ringan.Aku suka Gundam A lagi sebab yang ni nampak cam cacat sket.Tapi gundam ni lagi kuat,sampai masuk dead match.








Selain tu,antara peserta yang menarik perhatian.




Celeb korea.Comel kan yang tengah tu..

Ops,nampak lain lak.Kalau x nampak.Click bagi besar.

Warga emas pun join gak.Jangan main..

Ni,nampak je budak kecik,tapi kuat gila.Tapi kalah dengan budak korea yang lawan dengan Eric tuh.

Bapak dia salah sorang legend pertandingan RoboOne.Kira ni training anak la..

    Kitaorang memang berasap dengan dia..

Ni pun dari TV Pendidikan Korea.

Pak cik bergaya tapi kalah dengan Eric.




Ok,ni battle paling best kot.Sebab ni akhir.Siapa yang akan menjuarainya dan layak ke peringkat keesokan harinya???? Eric (Japan) atau Biru (Korea).Nama sebenar robot Biru ialah :Fruits




                  



Esok,pertandingan RoboOne untuk pro,jadi esok lagi best dan ganas.Kalau lawan dengan robot hari ini,memang kena bantai cukup2 la.Sebab tu diaorang asingkan buat RoboOne Light untuk amatur.

Gambar:Peserta RoboOne Light






Tunggu....Special Report 21 Mac.



Categories:

2 Response for the "RoboOne:Special Report 20 Mac 2010 (2)"

  1. Cik Norfa says:

    pening jugak la aku baca entry ni...hehehe...semua pasal robot.
    ko leh geng ngan budak2 ofis aku yg giler robot ni...

  2. rizputra7 says:

    hoho..ganas2..

Related Posts with Thumbnails